Scrisoare de intenţie



"Omenirea este un amestec ciudat de sori şi pietre de o varietate atât de infinită încât nu mai ştim unde un om încetează să mai fie piatra şi devine soare. Nu ştim nici măcar dacă sorii au fost creaţi pentru nevoia pietrelor de a fi încălzite sau pietrele pentru nevoia sorilor de a răspândi căldură. Ştim numai că, sori ori pietre, suntem cu toţii fără rost în lume de îndată ce rămânem unii fără ceilalţi." (Panait Istrate)

Stimată doamnă, stimate domnule, dragi prieteni,

O Zi bună să vă dea Dumnezeu, cer înalt şi idealuri pe măsura Cerului Cristalin!

ARTA-TRANSFORMĂRII este felul lui Dumnezeu de a se descoperii omului, în jocul Lui cu cerul şi cu oamenii, şi Primul Principiu din care s-au ivit în copilăria umanităţii cei trei eoni distincţi primordiali: Existenţa-Forma-Beatitudinea (PP-EFB). Aceasta este de altfel prima triadă, care poate fi transformată în următoarele triade: materie-energie-informaţie; creaţie-procreaţie-casă; sănătate-dragoste-bani. Căci acestea sunt cele trei fericiri. Şi în toate trei există Dumnezeu.
PUTEREA DE REZONANŢĂ a artei de a trăi şi a iubi nu poate dobândi viaţă publică fără susţinerea unor admirabili prieteni, care să-şi apropie darul lor într-o aspiraţie unică: aceea ca VALORILE UNIVERSALE ale religiei, artei şi ştiinţei româneşti şi europene să vibreze cu demnitate în lume, în armonie deplină cu OAMENII, Cerul Cristalin şi DUMNEZEU.
Simbolic, pentru a apăra VALORILE UMANE - IUBIREA, VISUL, ARTA, PACEA, LIBERTATEA, DREPTATEA şi ADEVĂRUL CREAŢIEI - vă solicit un sprijin financiar pentru a crea şi dezvolta o platformă online, site “TERRA MIRABILIS HABITAT – Comunitate autosustenabilă – PROCESSIO PER CONVERSIO – Ediţie Solară – Prietenii aurice şi proteice în artă şi ştiinţă”, în cadrul căreia să publicăm împreună la o Editură Virtuală o serie de articole şi cărţi cu tematica mai sus amintită, printre acestea cartea “semnal” – “Agonia Uniunii Europene – O sută de ani sub sabia psihotronică” (360 de pagini în trei volume ilustrate cu imagini din sculpturile lui CSM) Primul volum este deja publicat, începând cu 9 decembrie 2013, pe revista Confluenţe literare, în opt “Scrisori de tranziţie din Mileniul III către Prinţesa X”. Iar următoarele două volume urmează să le public, în coautorat, sau chiar cvadriautorat, semnate de mai mulţi colaboratori şi prieteni ai Artei-transformării PP-EFB.
Dacă am văzut că de şapte ani criza financiară mondială nu încetează, ba chiar se amplifică, ca la comunişti, în “cincinale”, am decis ca începând cu data de 19 februarie 2015 să trec pe blog contul meu în lei şi în valută.
La urma urmei, conştiinţa şi recunoaşterea valorilor sunt pietrele de temeile pentru fiecare familie, comunitate şi naţiune, fără de care omenirea nu poate supraveţui.
Vă mulţumesc pentru interesul acordat acestui proiect cultural european pe care sper să-l pot merita în întregime sau măcar într-o oarecare măsură.
Cu prietenie şi admiraţie, al dumneavoastră Constantin Sandu Milea
Tel: 0744994454

Cont curent la Banca Română de Dezvoltare BRD Grupe Societe Generale, pe numele Sandu-Milea Constantin: în lei: RO58BRDE080SV45322990800; şi euro în valută: RO16BRDE080SV36875130800

vineri, 18 noiembrie 2011

O pagina trista din Jurnal de atelier. 2011 Cine ne asasineaza fiinta. Sau cum se sfarma o constiinta.

O pagina trista din Jurnal de atelier. 2011 Cine  ne asasineaza  fiinta. Sau cum se sfarma o constiinta.
Raspunsul meu  la comentariul lui Liviu Balan la articolul “ Despre revolutia constiintei cosmice “, puplicat in revista electronica: www.confluenteromanesti.ro.
Liviu Balan · Academia creierului afumat: comentariu articol:
Mai fratioare, ai probleme cu exprimarea coerenta? Stalcesti intentionat limba asta romaneasca pe care eu o iubesc ? Esti ancalcit la CEREBEL si nu te poti coordona ? Vrei sa arati ca esti cult?  SUNTETI SUB ORICE CRITICA, DRAGA DOMNULE ! “
 Iata si raspunsurile mele la intrebarile lui LB:
LB: Mai fratioare, ai probleme cu exprimarea coerenta ?
Re: Da, recunosc. Am probleme cu exprimarea coerenta in limba romana. Si de aceea scriu. Incerc sa fac un fel de tarapie prin scris. M-am hotarat sa-mi fac viata publica. Si sa public, spontan, niste articole pe internet despre UE si sa intru in dialog spiritual cu Dvs. pe orice tema doriti:  religie, arta, stiinta, politica sau filozofie. Sperand, in singuratatea mea, ca voi reusi sa socializez si cu alte neamuri.
LB: Stalcesti intentionat limba asta romaneasca pe care eu o iubesc ?
Re: Nu, Doamne fereste, cum sa o stalcesc intentionat, ca doar si eu iubesc de sapte ori limba roamana, caci alta limba demult nu mai stiu sa vorbesc. O stalcesc doar involuntar. Si explicatia nu poate fi decat urmatoarea: dupa mama, Dumnezeu sa-I binecuvinteze numele, sunt de nationalitate maghiara,  nascut intr-un sat de romani, si , probabil, nedorit de tata. Chiar si nasterea mea a fost o problema, nu vroiam sa ies pe lume asta, pe un “ loc fara de loc “ intr-un topos atopos “, a trebuit sa vina acasa in sat o moasa comunala, o evreica, care sa ma scoata cu greu din pantecele mamei. Apoi, mama imi povestea ca pana la varsta de doi ani plangeam continuu si nu mai ma opream din plans pana ce nu ma scotea mama afara la Luna si-mi arata Luna plina. Apoi tot mama imi povestea ca tata, fiind contabil si un pic bolnav cu nervii, influentat de surorile lui care i-ar fi spus in secret ca nu as fi fiul lui, ma batea si ma trantea in leagan pana ce cred ca adormeam traumatizat de frica. Pana la varsta de sase ani, mama a incercat, pe ascuns, sa ne invete limba ei materna, maghiara, pe care o vorbeam doar in casa, cu mama. In satul unde m-am nascut eu, la vreamea aceea,  era o mare pigoana si era interzis sa vorbim limba maghiara. Acum urmeaza partea cea mai dramatica a adevarului: opt ani de zile, incepand din clasa intaia pana in clasa a opta ( dupa care am plecat la Sibiu ),  am fost insultat si batut la scoala, numai pentru simplu fapt ca eram de alta nationalitate. Eu pentru ei nu eram decat un “ bozgor “ , si trebuia sa fiu scuipat, insultat si batut de niste copii de tarani, care nu aveau alta educatie decat sa scuipe , sa fure si sa se bata. Orice incercare a mea de a socializa cu ei se termina cu insulte si in final cu bataie. Culmea e ca dupa ce veneam batut de la scoala, fara caciula si de multe ori fara haine, caci era o bataie bestiala, imi rupeau hainele de pe mine si ma calcau in picioare, acasa, nici nu apucam sa-i spun lui tata ce am patit, caci ma lua si tata la bataie. Asa era atunci. Cica, bataia ar fi fost rupta din rai. Si trebuia sa fim batuti si acasa si la scoala. Asa incat in primul an de scoala au reusit bastiile comuniste sa-mi scoata prima data limba maghiara din cap. Adica, mai bine spus, sa-mi asasineze fiinta. Dar nu numai eu luam bataie, o bateau si pe mama. Imi amintesc doua intamplari extrem de dramatice. Odata, dupa ce mama a fost batuta de surorile lui tata si de alte vecine din sat, mama de spaima ne-a luat pe toti trei copiii si a plecat cu noi in padure cu gandul sa nu se mai intoarca in sat. Cred ca aveam pe atunci doar cinci ani, sora cea mai mare avea sase ani iar cea mai mica doar trei ani, ne-am ascuns cu mama in padure, si seara tarziu noi copiii o intrebam pe mama de ce nu ne intoarcem acasa, mama plangea in sufletul ei , tarziu ne-a gasit in padure bunicul din partea tatalui, care avea vreo 80 de ani, si ne-a intors cu greu in sat. A doua intamplare pe care mi-o amintesc este mult mai dramatica. S-a petrecut in clasa a cincea. Deci, va repet, fara nici o exagerare, atata bataie am luat in cap la scoala si acasa, incat, probabil, incepusem sa-mi pierd judecata, atata cat era la un copil de 11 ani. Imi amintesc ca in clasa intaia am luat premiul intai, iar celelalte trei clase care au urmat, la scoala de patru ani din sat, am luat doar premiul doi, lucrul de care tata era total dezamagit, caci el nu concepea ca baiatul lui sa ia numai premiul doi, el la randul lui fiind premiant la scoala si cel mai bun la matematica. Acum, trebuia sa va spun, ca o paranteza, insa nu stiu cat adevar exista aici, am luat doar premiul doi in clasele a doua, a treia si a patra, doar pentru ca  premiul intai “ trebuia “ sa-l ia baiatul timplarului din sat, care era de fapt si el de alta nationalitate, era bulgar, si tatal lui incepuse sa-i construiasca casa invatatorului Corbu, constructie care a durat vreo patru ani. Dar, in sfarsit, sa ma intorc la drama petrecuta in clasa a cincea. Tata, ingrijorat ca nu mai iau premiul intai, incepuse el insusi sa faca niste lectii de matematica cu mine, dar fara metoda, ci asa, taraneste, cum stia el, cu bataia si cu forta. Lucrul pe care eu nu-l intelegeam, incepusem sa descoper geometria la scoala si la clasa a cincea vedeam deja o altfel de matematica. Am avut parte de o profesoara de matematica care era licentiata si intelegea ce se petrace cu mine de fapt, dar tata nu avea de unde sa inteleaga ca eu vad o altfel de matematica decat aceea pe care o  invatase el la scoala. Dupa o discutie cu profesoara, tata a luat pozitie si a zis ca ma invata el matematica acasa, asa cum stie el. Si atata m-a “ invatat “ si m-a batut, pana ce mi-a scos si matematica din cap. Deci, daca pana la varsta de sase ani incepusem sa vorbesc in familie limba maghiara, iar cand am ajuns la scoala, cu bataie si insulte, in mai putin de un an au reusit bestiile din sat sa-mi scoata din cap limba materna  -  limba care era de fapt locul de adapost al fiintei mele -  pana la varsta de 11 ani au reusit tot bestiile comuniste sa-mi scoata din cap si “ matematica formelor “. Dupa o bataie mare , pe care am luat-o de la tata, pentru ca eu il contraziceam la lectiile pe care el mi le facea cu forta la matematica, am suferit un soc, probabil un atac cerebral, si dupa ce mi s-au blocat coardele vocale n-am mai putut sa vorbesc deloc. Deci, pur si simplu imi pierdusem graiul, iar cand am ajuns la scoala a doua zi, toata clasa a cincea au incepu sa rada de mine, si asa am devenit din “ bozgor “, si balbaitul scolii, caci acum eram si balbait. Vreo trei saptamani n-am mai putut vorbi normal, nu ma puteam exprima prin cuvine, insasi scoala devenise o problema, caci fara sa vorbesti era aproape inutil sa mai inveti ceva. Norocul meu era ca stiam bine sa desenez si sa lucrez cu acorelele, si aici gasisem un adevarat refugiu in singuratatea mea de copil, maltratat bestial de niste tarani inculti, care in saracia lor needucata nu aveau de unde sa stie ca este posibil sa existe si altfel de copii dotati cu un alt fel de talent decat al copiilor lor. Mama, singura, cred ca intelegea ce se petrece cu mine, ar fi vrut sa ma duca la un doctor, dar de unde doctor in sat la vremea accea, reusise doar sa stea de vorba cu profesoara de matematica, si dupa ce i-a spus ce bataie am luat de la tata, m-a luat doamna profesoara in atentia ei, si, dupa ce m-a invatat cum sa tin niste pietricele in gura, ca printr-un miracol am inceput din nou sa vorbesc.  Cred ca de atunci  am ramas eu , asa cum ziceti dumneavoastra, “ incalcit la CEREBEL “ si inca nu ma pot  “ coordona”, domnule  Liviu Balan. Trist si adevarat. Este trist, prin ceea ce am povestit mai sus, Si adevarat pentru ca ati contribuit si dvs. la starea aceasta.
 LB: Vrei să arăti că eşti cult?
 Re: Nu vreau sa arat ca sunt cult. Vreau sa arat ca sunt om, si mai inainte de toate sunt o fiinta umana. Vreau sa arat lumii adevarul: ce sunt, cine sunt, de unde vin si unde merg.
 LB: SUNTETI SUB ORICE CRITICA, DRAGA DOMNULE !
 Re: Da, domnule Liviu Balan, sunt sub orice critica. Cred ca si dvs. ati contribuit la starea asta. Desigur, nu veti recunoaste lucrul acesta, pentru ca, dupa cum se vede din profilul dumneavoastra, ati studiat la  “ Academia creierul afumat “ si inca va tineti profilul la secret. Oricum, eu va multumesc, dupa atatia amar de ani, ca ma considerati totusi a fi “ mai fratioasre” si “ draga domnule “.  E si lucrul acesta un prim pas in constiinta dvs., un mic salt cuantic pentru a ajunge in exilul constiintei universale. La urma urmei, vom afla cu toti ca inconstienta este o tara, o patrie, constiinta, un exil. La care nu toti au acces, pentru ca nu toti ajung la Statia finala: Sfantul Soare.
Cu respect si consideratie, sculptor Constantin Milea Sandu.
 PS: Ma gandeam acum la  Van Gogh care facea cate 12 greseli de ortografie pe pagina in celebrele scrisori adresate fratelui sau Theo. Si cu toate astea scrisorile lui au ramas in patrimoniul umanitatii. Bineinteles, dupa ce au fost corectate de un editor special.

Niciun comentariu: