Scrisoare de intenţie



"Omenirea este un amestec ciudat de sori şi pietre de o varietate atât de infinită încât nu mai ştim unde un om încetează să mai fie piatra şi devine soare. Nu ştim nici măcar dacă sorii au fost creaţi pentru nevoia pietrelor de a fi încălzite sau pietrele pentru nevoia sorilor de a răspândi căldură. Ştim numai că, sori ori pietre, suntem cu toţii fără rost în lume de îndată ce rămânem unii fără ceilalţi." (Panait Istrate)

Stimată doamnă, stimate domnule, dragi prieteni,

O Zi bună să vă dea Dumnezeu, cer înalt şi idealuri pe măsura Cerului Cristalin!

ARTA-TRANSFORMĂRII este felul lui Dumnezeu de a se descoperii omului, în jocul Lui cu cerul şi cu oamenii, şi Primul Principiu din care s-au ivit în copilăria umanităţii cei trei eoni distincţi primordiali: Existenţa-Forma-Beatitudinea (PP-EFB). Aceasta este de altfel prima triadă, care poate fi transformată în următoarele triade: materie-energie-informaţie; creaţie-procreaţie-casă; sănătate-dragoste-bani. Căci acestea sunt cele trei fericiri. Şi în toate trei există Dumnezeu.
PUTEREA DE REZONANŢĂ a artei de a trăi şi a iubi nu poate dobândi viaţă publică fără susţinerea unor admirabili prieteni, care să-şi apropie darul lor într-o aspiraţie unică: aceea ca VALORILE UNIVERSALE ale religiei, artei şi ştiinţei româneşti şi europene să vibreze cu demnitate în lume, în armonie deplină cu OAMENII, Cerul Cristalin şi DUMNEZEU.
Simbolic, pentru a apăra VALORILE UMANE - IUBIREA, VISUL, ARTA, PACEA, LIBERTATEA, DREPTATEA şi ADEVĂRUL CREAŢIEI - vă solicit un sprijin financiar pentru a crea şi dezvolta o platformă online, site “TERRA MIRABILIS HABITAT – Comunitate autosustenabilă – PROCESSIO PER CONVERSIO – Ediţie Solară – Prietenii aurice şi proteice în artă şi ştiinţă”, în cadrul căreia să publicăm împreună la o Editură Virtuală o serie de articole şi cărţi cu tematica mai sus amintită, printre acestea cartea “semnal” – “Agonia Uniunii Europene – O sută de ani sub sabia psihotronică” (360 de pagini în trei volume ilustrate cu imagini din sculpturile lui CSM) Primul volum este deja publicat, începând cu 9 decembrie 2013, pe revista Confluenţe literare, în opt “Scrisori de tranziţie din Mileniul III către Prinţesa X”. Iar următoarele două volume urmează să le public, în coautorat, sau chiar cvadriautorat, semnate de mai mulţi colaboratori şi prieteni ai Artei-transformării PP-EFB.
Dacă am văzut că de şapte ani criza financiară mondială nu încetează, ba chiar se amplifică, ca la comunişti, în “cincinale”, am decis ca începând cu data de 19 februarie 2015 să trec pe blog contul meu în lei şi în valută.
La urma urmei, conştiinţa şi recunoaşterea valorilor sunt pietrele de temeile pentru fiecare familie, comunitate şi naţiune, fără de care omenirea nu poate supraveţui.
Vă mulţumesc pentru interesul acordat acestui proiect cultural european pe care sper să-l pot merita în întregime sau măcar într-o oarecare măsură.
Cu prietenie şi admiraţie, al dumneavoastră Constantin Sandu Milea
Tel: 0744994454

Cont curent la Banca Română de Dezvoltare BRD Grupe Societe Generale, pe numele Sandu-Milea Constantin: în lei: RO58BRDE080SV45322990800; şi euro în valută: RO16BRDE080SV36875130800

miercuri, 31 iulie 2013

Jurnal de Atelier I - Fragment din 144 de Scrisori de tranziţie din Mileniul III către Prinţesa X – Scrisoarea Nr.67. De sunt eu atat de singur?

Foto: “Coloana Femeia-îngerul melancoliei” (dintr-o singură bucată de lemn de cireş de trei metri), si cele trei “zeiţe-mume” la Festivalul “Sighişoara Medievală” 2001 – în faţa primăriei

   Motto: " Fiecare om are în el un înger, nu îngerul păzitor, ci îngerul care geme închis în întunecimile sufletului fiecăruia dintre noi, şi pe care arareori, numai rareori, izbutim să-l descătuşăm, să-l lăsăm liber să-şi ia zborul, să se înalţe, şi atunci, o dată cu el, se purifică şi se înalţă şi sufletul nostru" (Mircea Eliade)

   Sirnea, 21 mai, 2013 – Grapa Hiperboreanului
   De aproape trei ani locuiesc în satul Sirnea, în Groapa Hiperboreanului din Văgăuna Hecatei. Am un destin închis în Ro., în „temniţa îngerilor” din primul cer, al Lunii. Ce trebuie să fac, şi cum să acţionez, ca să-l deschid pe calea cea bună?
* * *
   Doamne, dacă ai un plan cu mine - şi eu ştiu că ai un astfel de plan - deschide-mi unghiul de incidenta dintre planul cosmic şi planul uman, şi arată-mi calea bună pe care să merg, ca eu nu ştiu calea bună pe care să-mi îndrept paşii, numai Tu şti, Doamne! Tu şti ce vreau, chiar înainte de a-ţi cere ceva.
Doamne, dacă vezi bine ca cea mai mare chemare a mea acum este să realizez aceasta Troita-RSB, de ce nu mă ajuţi să fac macheta Troiţei, şi să înalţ acest Monument pentru Omenire?
   Da, cred că ştiu, Te-ai supărat pe lumea aceasta ce se afla acum pe pământ fără centru iar în cer într-un război al focului stelar...Te-ai supărat pe destinul biologic al poporului român, şi ne-ai împrăştiat pe toţi acum în cele patru vânturi; ori ne-ai închis ca pe o sămânţă în crăpătura unei stânci. De ce ne-ai lepădat de stâncă care ne-a născut? Se ce crezi că nu merităm noi acum un Monument pentru Omenire in Gradina Maicii Domnului? Dar Tu şti bine, Doamne, că este vorba de a înălţa o “Troiţă -Rezonator stelar de bioluminiscenţă solară”, cu 12 laseri biofotonci, prin care vom putea comunica telepatic cu primul regat-sacru al omenirii, cu zeii atlanţi din cele zece tari atlante, pentru a realiza ascensiunea celestă până în Cerul cristalin, până în faţa Tronului Tău din Cerul Empireu, ca să putem intra în starea de mântuire prin Arta-transformarii. A transformării Primului Principiu din care s-au ivit în copilăria umanităţii cei trei eoni distincţi, primordiali: Existenta, Forma şi Beatitudinea. Şi să aducem în sufletele oamenilor începutul Eonul mesianic.
   Adu-Ţi aminte, Doamne, când spuneai că, „Dacă mai sunt zece oameni de la zei în cetate, n-o vei distruge”. Prin aceasta Troiţă – RSB vom putea comunica cu zeii celor zece triburi atlante şi cu cele zece Preotese ale Soarelui, care au expansionat în urma cu mii de ani în cele zece tari atlante, iar acum vor să se întoarcă în ţara mamă, în ţara verde numită de toţi comentatorii antichităţii Terra Mirabils – în Grădina Maicii Domnului din Creasta Anilor, pentru a reconstrui din temelie Atlantisul – Oraşul Coroanelor!
   Doamne, Tu şti bine că aceasta Troiţă – RSB are doar rolul de a curăţa locul şi cărarea din Gradina unde se va întoarce în ceasul acesta Maica Domnului, Fecioara de lumină, prin puterea îngerilor tăi de lumină ce întrece toate luminile – Ajută-mă să înalţ Troiţa – RSB în Grădina Maicii Domnului!
Dumnezeul meu, Tu şti bine ce trebuie făcut, chiar înainte de a şti ce trebuie să fac eu. Leagă Tu ce trebuie legat acolo, Sus, în Cerul Empireu, ca să pot lega şi eu aici, jos, pe pământ, ce trebuie legat. Amin!
* * *
    „Acela care vrea să examineze temeinic un suflet dacă trăieşte drept sau nu, trebuie să posede trei lucruri: preştiinţa divină, bunăvoinţă şi sinceritate”, ne spune Socrate în dialogurile lui cu Gorgias despre retorica din Grecia antică. Şi tot Socrate se întreabă:” Cum trebuie să fie un bărbat drept, cu ce să se ocupe şi până unde, fie el tânăr, fie bătrân?”
   Omul drept socoteşte că-i mai ruşinos a comite o nedreptate, decât a o suferi”, mai spune Socrate.
   Adevărurile acestea din Grecia antică spuse de Socrate, îmi amintesc de Maria Tereza, care, la sfârşitul secolului trecut, spune:” Dacă ai ochi, să vezi. Ori unde ai merge în lume, vei găsi oameni nedoriţi, neiubiţi, neîngrijiţi, respinşi de societate, complet uitaţi, complet rămaşi singuri. Aceasta este cea mai mare sărăcie a ţărilor bogate”. Aceasta, zic eu, este şi cea mai mare ruşine a Uniunii Europene, unde sunt aşa zis „unite şi integrate” 28 de state: să menţii în sărăcie lumea est-europeană cu venituri de doar 150 de euro pe lună, în timp ce ţările bogate din Vestul Europei să aibă venituri de peste 3000 de euro pe lună, ca să nu mai vorbim de europarlamentari de pe scara Puterii bruxelleze care au salarii de 10000 de euro pe lună.
   Oare chiar degeaba am sculptat eu Coloane infinite si sute de sculpturi, si am taiat materia cu masura propriei mele fiiinte, prelungind Coloana fara de sfarsit (Stalpul Mostenirii, al unui alt “Brancusi ramas in tara”) de pe axa pamantului pe axa Cerului cristalin? Oare chiar degeaba ma lupt eu în ţara de 23 de ani cu „morile de vânt”, ca să-mi fac meseria cu pasiune şi onoare, să continui creaţia în sculptură artistică, şi să amplasez trei sculpturi monumentale în Braşov sau în oricare alt oraş din ţară. De aproape trei ani promoveze pe reţeaua de socializare facebook aceste sculpturi monumentale, şi încă nu se vede nici un interes real din partea oficialilor culturii sau din partea sectorului privat pentru a fi amplasate undeva aceste sculpturi.
   Dacă până în 2007 am reuşit să trăiesc numai din sculptura artistică, din drepturi de autor – în 2007, în Anul integrării României în UE, cand am avut şi ultima expoziţie personală de sculptură la Biblioteca Universităţii „Transilvania” în Braşov, (unde am făcut şi o tranzacţie de artă de 4000 de euro) - după declanşarea crizei mondiale în 2008, şi îndatorarea ţării la FMI de către Traian Băsescu în cele două mandate cu miliarde de euro, s-au tras obloanele tranziţiei, tara s-a scindat în două şi romanii au alte priorităţi acum: uni au ales calea exilului şi se lupta să supravieţuiască sub spectrul crizei mondiale la limita existenţei, atât în afara ţării cât şi în ţară, iar ceilalţi, din clanul de„aristocraţie muncitorească”, rămaşi în ţară, au strâns rândurile în jurul lui Băsescu, şi după dictonul preşedintelui „să trăiţi bine”, au început marea evaziune a României, şi trăiesc acum în subuman, „ca în sânul lui Adam”. In doua mandate, presedintele Basescu a indatorat tara cu peste o suta de miliarde de euro la FMI, si continua si azi escaladarea datoriilor la FMI, si sa vânda corporaţiilor străine ultimele active de stat, storcând din banii publici ultima bruma de sărăcie în care zace de 23 de ani poporul român.
   Împărtăşesc, aşadar, soarta milioanelor de romani, care după integrarea României în Uniunea Europeană, după ce s-au văzut minţiţi şi înşelaţi în idealurile lor democratice, au ales calea exilului, au optat pentru al doilea val de exil, chiar si pe criza asta mondiala. Suntem deportati fortat, din motive economice, ignoraţi şi marginalizaţi, atât în ţara cât şi afară, de nişte diavoli săraci, duşmani ai democraţiei, proveniţi din cea mai perversă aristocraţie care a existat vreodată pe pământ, „aristocraţia muncitorească”, comunistă şi capitalista. Duşmani ai libertăţii, egalităţii şi demnităţii umane, a idealurilor democratice si ai capitalismului, ajuns acum în cea mai pură formă de agresivitate umană - aceşti oameni ai urii, merg acum înainte ca orbii, prin întuneric şi negaţie, şi trag după ei cinci sute de milioane de europeni din aşa zisa Uniunea Europeană în groapa mizeriei comune.
   De aceea, nimic nu mă mai miră că am ajuns să trăiesc de trei ani în satul Sirnea, în Groapa Hiperboreanului, marginalizat la marginea Europei, la margini de imperii, şi la marginea ultimului Sat planetar, care se zice că „se construieşte” şi la noi în ţară. Care tara, mi-e greaţă s-o mai spun, o ştie toată lumea, de 23 de ani a rămas cea mai săracă ţară din UE.
   Îmi amintesc că renumitul analist politic Stelian Tănase, în urmă cu vreo şase ani, înainte de integrarea României în UE, avea o „obsesie”, aproape în fiecare editorial spunea:” Cineva, vrea cu orice preţ să ne facă tâmpiţi, vrea să ne menţine în pragul cel mai de jos al sărăciei, şi nu ne lasă să ne dezvoltăm în egalitate de şanse cu statele bogate din Vestul Europei, etc.” Acesta este, din păcate, diagnosticul pus pe poporul român de nişte arhonţi extraeuropeni de pe scara Puterii bruxelleze. Desigur, noi, ca popor, nu suntem nici pe departe „tâmpiţi”, o spun cu toată convingerea. Dar, dacă cineva acolo, sus, nu ne iubeşte, asta vor ei să facă din noi cu orice preţ. Să scoată, dacă ar putea, pe toţi românii din ţara aceasta verde, numită de toţi comentatorii antichităţii Terra Mirabilis. Numită chiar şi de papa Ioan Paul al II-lea, Grădina Maicii Domnului, pe care, atunci când a venit pentru prima dată în ţara noastră ortodoxă, a îngenunchiat pe aeroportul de la Bucureşti şi a sărutat pământul românesc, binecuvântând pe Maica Domnului. Am scris despre asta un articol în revista Confluente literare, pe care l-am numit „România eternă, Israelul şi Grădina Maicii Domnului”, care s-a dovedit a avea cei mai mulţi cititori, mai ales evrei.
   Acum, să mă întorc la preocupările mele artistice şi la suferinţele mele existenţiale, despre care tot scriu de aproape trei ani pe blog şi în revista Confluente literare. Ca să spun drept, am multe proiecte de sculpturi nerealizate încă, rămase doar în faza de schiţe, poate cele mai bune, şi mă doare sufletul că nu le pot sculpta, cât mai sunt în putere. Printre altele, am şi trei cărţi în lucru, care în mare parte sunt scrise, dar nu ştiu cum, şi unde, să le mai public acum. Mă gândesc că, dacă până şi Octavian Paler (1917-2006), care era deja ultraconsacrat, a declarat în ultimii ani ai vieţii la TVR ca în România nu se poate trăi din drepturi de autor, din cărţi de cultură, ce şanse aş putea avea eu, care sunt un sculptor roman pierdut în anonimat, şi care acum mai vrea să-şi publice şi Jurnalul de atelier în trei volume, care cuprinde:144 de Scrisori de tranziţie din Mileniul III către Prinţesa X, Reportaj imaginar la un congres internaţional al femeilor, şi Jurnalul atemporal (autobiografic) cu ilustraţii sculpturi. Poate doar să-l public pe banii mei (din vanzari de sculptura) şi să-l fac cadou la prieteni. Căci ICR (Institutul Cultural Roman) şi „statul mercenar” nu mai este interesat de proiecte culturale naţionale, şi de dezvoltarea statului cultural roman. Printre aceste proiecte de monumente, am chiar şi nişte proiecte de „instrumente de comunicare telepatică”, printre care „Troiţa RSB – Rezonator stelar de bioluminiscenţă solară”, pe care am prezentat-o şi pe reţeaua de socializare facebook, sperând să o fac oarecum cunoscută şi să obţin finanţare pentru construcţia şi amplasarea ei într-un spaţiu public.
   Se zice că acolo unde ai chemarea cea mai mare, acolo este bine să te îndrepţi. Chemarea mea cea mai mare este să realizez aceasta Troita-RSB, şi nu ştiu de ce nu pot să demarez proiectul, ajuns acum doar în faza de procesare şi machetare. Ori nu ştiu eu cum să fac promovarea pentru a obţine finanţare, ori romanii cu bani şi-au pierdut credinţa în neam şi ţara.
   În altă ordine de idei, cred, şi spun asta cu durere, că s-a „implementat” în natura mea o „gene blestemată” şi un principiu steril contra căruia mi-e imposibil să lupt singur. Simt asta începând din anul 2007, de când a intrat România în UE, şi din 2010 de când am pierdut atelierul de creaţie, unde am sculptat câteva sute de sculpturi timp de zece ani. În 2008 am fost nevoit să iau toiagul pribegiei şi să plec la muncă în Toscana, ca să pot plăti chirie atelierului de sculptură în centru Brasovului, sperând că la întoarcere voi putea continua creaţia în sculptură; în 15 ianuarie 2009 m-am întors în ţară pentru o comandă de troiţa, care nu s-a mai realizat nici ea din lipsă de fonduri. Iar din 2010, de când nu mai sculptez pentru că am dat faliment şi am pierdut şi atelierul de creaţie, simt ca voinţa mea mi-e încătuşată, sfărmata, bolnavă. Sunt chiar îngrijorat de faptul că este posibil să fi suferit în ultimii ani un şoc psihic şi fizic atât de mare, încât să nu-mi dau seama ce se petrece cu mine, că poate sunt bolnav psihic de aproape trei ani fără să ştiu. Şi cred că sunt, din moment ce în urmă cu o lună am făcut o criză de personalitate şi m-am certat cu sora mea din Italia, care este singura din familie în acest moment care mă ajută şi mă sprijină cu ce poate. Norocul meu că am o soră bine pregătită în materie de biologie şi alte boli psihice şi m-a iertat, după ce mi-am cerut scuze la telefon, cred că a înţeles mai bine decât mine ce se petrece cu mine aici, unde stau aproape complet izolat de aproape trei ani, închis în „temniţa îngerilor”. Îmi spune la telefon să nu deznădăjduiesc, ca deznădejdea e un păcat, să mă rog, că viaţa merită trăită chiar şi în cele mai grele condiţii, etc. Aşa o fi, răspund la telefon, însă eu rămân neîmpăcat cu lumea profana în care trăiesc, îmi duc crucea de unul singur într-un deşert spiritual, trăiesc în cele mai umile condiţii de promiscuitate, pe care mi-e greu să le mai descriu aici. Să fie oare veşnic acelaşi păcat împotriva spiritului, despre care până şi biserica ortodoxă spune că „se iartă”? Sau e doar o slăbire a credinţei şi o grea încercare a vieţii mele, ascensionând doar prin „vămile văzduhului” în sfârşitul istoriei cele mai mari înşelătorii umane?
   Cred că, dacă aş avea o credinţă mare aş crede în predestinare; de altfel, cred oricum. Dar în acelaşi timp văd că am un destin închis în Ro. Şi nu ştiu până când. Nu ştiu ce plan are Dumnezeu cu mine. T.S.Eliot spunea că: „există un timp pentru a crea şi un timp pentru a trăi şi a naşte, şi un timp ca vântul să spargă geamul ce se clătină”.
   În metafizica luminii astrale, se spune că, nu îţi poţi influenţa propriul tău destin biologic, fără o intervenţie din afară, de exemplu, de bioluminiscenţă solară, prin 12 laseri biofotonici. Poţi, cel mult să emigrezi, să te sinucizi, să trăieşti în evaziune, în subuman, sau să te întorci în Munţi de speranţă, sa te rogi cu rugaciunea inimii, să stai de vorbă cu Dumnezeu si cu zeii tăi, atlanţi sau lemurieni, şi să-ţi construieşti propria ta artă, propria ta „teorie ştiinţifică”, şi propriul tău sistem, fie el filozofic, economic sau cultural.
   Uneori, în zilele şi nopţile cele mai cumplite de singurătate solară, când mă încearcă mereu o altă depresie prelungită, mă trezesc la miezul nopţii, şi că prin vis, încep să recit singur din Eminescu, Nichita Stănescu sau din elegiile lui R.M. Rilke: „Ce-ai să te faci, Doamne, dacă mor? Dacă mă sfărm? (îţi sunt ulcior) Dacă mă stric (şi băutură-ţi sunt) Sunt meşteşugul tău şi-al tău veşmânt, cu mine rostul tău dispare.”
Alteori, mă rog dimineaţa şi seara la Sfântul Soare cu rugăciune creştină la Tatal nostru, apoi, cu rugăciune pre-vedica: „O, soare, văzător singuratic, fiul lui Dumnezeu Creatorul cerului şi al pământului, tu, cel ce controlezi totul în cer şi pe pământ, împrăştie-ţi razele, adună-ţi lumina din lumină, ca să putem vedea cea mai nobilă formă a ta, acele persoane care suntem noi - copiii tăi - fiinţe de lumină dintr-o lumină ce întrece toate luminile...”
   Dar, de când suntem noi – copiii soarelui atlant – datori progeniturilor spirituale a fiilor „soarelui negru”, chemaţi, şi refugiaţi, să migrăm spiritual prin trupuri succesive de 3000 de ani, pe acest planetoid viu, ajuns în ceasul acesta la şapte miliarde de oameni?
   Mesianismul românesc, adică organismul acesta viu, cu suflet atlant, şi-a împlinit destinul, iar acum suntem chemaţi cu toţii să trimitem în lumea Eonul mesianic, ca să putem uni cele zece triburi atlante împrăştiate prin toată lume. Mai întâi, deasupra, sub cerul patriei, în Cercul de foc, apoi în „fortăreaţa carpatică”, în ţara mama din Ardeal, în Centrul căreia, prelungind Stâlpul Central prin „Coloana soarelui de vis”, de pe axa pământului pe axa Cerului cristalin, cu Discul-solar cu Ceas cosmic şi cu Troiţa RSB, să aducem in tara, din “cerul stelelor fixe” şi pe Danubiu, toate triburile atlante, de la izvorul Dunării din Pădurea Neagră până la Marea Neagră, numită de toţi comentatorii antichităţii „Oceanul care înconjoară lumea”.
   Poate că acum a sosit momentul istoric, după două mii de ani de creştinătate, să unim pe toţi romanii de pretutindeni, din cele zece tari mari, cu origini atlante. Poate că acum, romanii atlanţi din cele zece triburi şi tari atlante se pot întâlni între ei, ca să-şi spună unul altuia: „Tu cât de mult îţi iubeşti mama? Ai fi în stare în orice moment să pleci pe mare după ea şi s-o întorci la liman în tara-mama, atlanta, numită România – Terra Mirabilis? Ai fi în stare s-o aduci pe Diana Sancta Potentisima şi pe Fecioara de lumină din Cerul cristalin în Grădina Maicii Domnului din Creasta Anilor? Eu cred că foarte mulţi creştini ortodocşi şi paleocreştini, printre ei şi câţiva „paleoconservatori” cu origini semite, ar fi gata în orice clipă să-şi dea viaţa pentru Marile Mame.
   Poetul înger, al necuvintelor, Nichita Stănescu, ne-a şi spus lucrul acesta în ultima lui carte „Noduri şi semne”: „Poţi tu să-mi smulgi din umăr braţul drept? E mama mea care m-a condamnat la moarte! Poţi tu să faci din mine un înţelept? E mama mea care m-a condamnat la moarte! Crezi tu că fericit mă poţi tu face? E mama mea care m-a condamnat la moarte!” Şi tot Nichita, ne spune: „Mai pune odată, mamă, mâna pe ceafa mea, vezi, nu ţi se udă de sânge? M-a lovit îngerul în spinare, mamă, nu sub forma plăcerii, ci sub forma durerii”
   Se zice că, cu o credinţă mică, cât un bob de muştar, te urci la cer, dar cu o credinţă mare, şi cu un gram de Iubire, aduci Cerul cristalin la tine. În cazul nostru, de conştiinţă solară, cred cu toată tăria că, cel puţin pentru cei care au practicat ascensiunile celeste, este vorba de Cerul cristalin, al nouălea, cerul stelelor fixe, din Pragul Tronului lui Dumnezeu, unde locuieşte în Cerul Empireu, şi unde se celebrează încontinuu, cu „chimvale şi alăute”, sărbătoare lui Hristos, într-o uriaşă Simfonie a Durerii şi Fericirii umane. Dar poate că tocmai de aceea, pentru că Cerul cristalin este foarte înalt, este şi mai greu de adus pe pământ. De aceea, mă lupt eu să construiesc, pe socoteala mea, un templu solar, un Templu al dragostei, al meditaţie, al contemplării şi al eliberării (TDMCE).
   De fapt, nici nu mai ştiu în acest moment de unde aşi putea să încep viaţa de la început. Căci templul meu, pe care l-am construit aici jos pe pământ vreme de un sfert de veac, acum este aproape sfărmat. Dar există modelul şi copia lui, acolo, Sus, şi puţin mai jos, pe internet, fragmente din el, pe cerul liber, încă deschis în toate sensurile posibile.
   Sunt foarte trist, pentru că nu mai am acum nici măcar un atelier unde să sculptez, şi nici un fel de subvenţii de stat sau de la alte fundaţii şi asociaţii, pe care de altfel nu le-am avut niciodată în 23 de ani, de când mă lupt eu şi tot sper că voi putea trăi în România din drepturi de autor, din creaţia mea artistică. Acum chiar că nu mai e cu putinţă, după criza asta mondială care ne-a înghiţit pe toţi.
   Pentru că nu mai fac sculptură artistică, şi pentru că nu mi-am urmat destinul, acolo unde aveam chemarea cea mai mare, am pierdut eu poate ce e mai important: Sensul Iubirii şi o parte din suflet, dăruit de Dumnezeu Creatorul. Sau, cum se spune în cabala teozofică: „Ai micşorat puterea Creatorului aici, jos, pe pământ, s-a micşorat şi puterea Lui acolo, Sus”, pentru că „m-am lepădat de stâncă care m-a născut”.
   Cu alte cuvinte, dacă un sculptor, cu vocaţie creştină şi paleocreştina, nu-i este îngăduit să taie în materie măsură propriei lui fiinţe, lumea sacră nu mai poate fi identificată în lumea profana, şi nici lumea profana în cea sacră. Şi întreg universul uman îngheaţă, sau încremeneşte într-un sistem fără ieşire. Şi unghiul de incidenta dintre planul cosmic şi planul uman, se închide şi el. Şi odată cu el se închid şi cerurile, pentru că nu mai are cine să le desfăşoare, spre cunoaşterea semnelor arbitrare şi simbolurilor consacrate.
   De multe ori mă întreb: de sunt eu atât de singur? Şi de ce, oare, trăiesc eu de ani de zile în afara sistemului? În zadar, mă întreb: De ce m-ai pedepsit, Doamne, făcându-mă să iubesc mai mult arta decât viaţa? Să iubesc mai mult o artă care face parte din familia sacrului, şi să ard în propriul meu rug aprins de un „duh ascuns” pe altarul Artei-transformarii. A transformării Primului Principiu din care s-au ivit în copilăria umanităţii cei trei eoni distincţi: Existenta, Forma şi Beatitudinea.
  Oare de ce nu îmi pot găsi şi eu „jumătatea infinită a bărbatului”? O femeie iubitoare de artă, care să mă iubească cu adevărat, dar care să mă sprijine şi financiar, să mă ajute să construiesc acest Templu solar, şi să mă accepte aşa cum sunt, în condiţia mea de artist-sculptor, şi nu după ce îşi face „meandrele” cu mine, să-mi întoarcă spatele şi să mă trimită la muncă de jos (unde de altfel am muncit până în 1991, în cele mai grele munci, în fabrici şi uzine, la locomotive şi avioane, la mina de cupru, sau în agricultură în Toscana, unde am lucrat în 2008, ca să pot plăti chiria atelierului, sperând că voi putea continua creaţia în sculptură artistică).
   Şi dacă eu sunt făcut din materia primordială a creaţiei ce se perpetuează prin codul meu genetic, eu de ce să nu tai în materie măsură proprie mele fiinţe, prelungind „Coloana soarelui de vis” de pe axa pământului pe axa Cerului cristalin? Cu alte cuvinte, dacă eu sunt făcut din pământ, pământul de ce să nu fie făcut din mine, prelungind „Coloana Femeia-îngerul melancoliei” şi „Coloana prizonierelor neantului divin” de pe axa pământului spre staţia finală – Sfântul Soare?
   Mi s-a făcut un dor de moarte, de „morte di băcio”, primită ca pe un semn de lumină, că îmi vine să mă urc pe Muntele Gărână şi s-o iau de unul singur pe Calea Lactee. Dar mai bine, mai bine recit ceva din Nichita şi Eminescu, până îmi trece de dor de artă lungă şi viaţa grea:
    „Du-mă fericire în Sus, izbeşte-mi fruntea de stele, până când se face coloana sau altceva, mult mai înalt şi mult mai curând...” (Nichita S)
    „O, stinga-se a vieţii fumegătoare facla/Să aflu căpătâiul cel mult dorit în racla! /N-aflai loc unde capul în lume să mi-l pun/Căci n-am avut tăria de-a fi nici rău, nici bun, /Căci n-am avut metalul demonilor în vine/Nici pacinica răbdare a omului de bine, /Căci n-am iubit nimica cu patimă şi jind... /Un creier plin de visuri s-o inima de rând. /” (M.Eminescu)
   Parcă niciodată nu am fost atât de singur că acum, atât de nedorit, de bleg şi mut şi neiubit şi nebăgat în seamă, aruncat în cea mai mare ignoranta, neîngrijit, respins de societate, complet uitat, complet rămas singur, aşa cum spunea Maria Tereza. Dar să nu exagerez totuşi, şi să-l supăr pe Dumnezeu, parcă ieri m-a sunat sora mea din Italia şi, printre altele, i-am spus că încă mai sper, dacă Dumnezeu îmi dă sănătate, să duc Coloana mare de cireş de trei metri, pe Apollon – Vânătorul stelelor şi Geneză din cupru într-o galerie de artă în Cortona. Să rămână acolo, în Toscana, aceste sculpturi monumentale, cât o vrea Dumnezeu, pentru că oricum, acolo, există şanse mai mari să le vadă într-o zi nişte italieni bogaţi; bogaţi spirituali şi material, să le vadă nişte etrusci care iubesc cu adevărat o artă care face parte din familia sacrului. Căci degeaba ţin eu aceste sculpturi de vreo 13 ani expuse spontan în spaţii neadecvate, căci se vede treaba că nu prea le vede nimeni pe aici prin Ro. Şi primesc doar câteva telefoane pe an de la nişte curioşi care mă întreba de preţ, sau în cel mai fericit caz mă felicita pentru ele. Trebuie să spun totuşi că de vreo trei ani, am avut bucurie să primesc de la prietenii de pe reţeaua de socializare facebook impresii şi aprecieri despre sculpturile mele, pentru care le mulţumesc din suflet pe acesta cale. Am citit nu de mult pe net un articol unde spunea că, un englez care îşi cumpără o maşină de o sută de mii de lire, cumpăra şi arta de un milion de lire. Naiv cum sunt şi romantic întârziat de când mă ştiu, am tot sperat ani de zile să se întâmple şi la noi lucrul acesta, adică să investească în cele din urmă şi romanii în arta autentică.
   În altă ordine de idei, sunt tare mâhnit în sufletul meu că aceste sculpturi monumentale nu şi-au găsit încă locul lor meritat, că nu sunt amplasate într-un spaţiu public său privat, în Braşov sau oriunde în ţară. „Apolon – Vânătorul stelelor” din stejar de 3,60 metri sta şi acum la Biblioteca Universităţii „Transilvania” în Braşov, din 2007, de când am avut ultima expoziţie personală, în Anul Integrării României în Uniunea Europeană. Iar „Coloana Femeia - îngerul melancoliei” din lemn de cireş de trei metri, Geneza din cupru, doua blazoane şi câteva replici de statui turnate în gips patinat cu „gold effekt”, stau şi ele expusă pe o scară interioară la Librăria „Cartea Românească” în Braşov. Iar “Coloana soarelui de vis” (din metal), ca o ironie a sorti, sta inchisa de trei ani intr-o pivnita, in loc sa fie inaltata la 64 de metri intr-o piata publica s-o vada toata lumea. Iar autorul ei sta inchis in Groapa Hiperboreanului, in”temnita ingerilor”, acoperit cu “lespedea neagra”, deasupra caruia sta o cohorta de demoni sublunari, supusi coruptiei. “Ridica-te Gheorghe, ridica-te Ioane...” - daca mai poti, ridica-te cu “lespede neagra” in spinare, si rastoarna odata placa turnanta a modernitatii, care apasa tot mai greu peste mormantul umanitati.
   De asemenea, sunt tare mâhnit în sufletul meu ca Lucian, băiatul meu cel mic, arhitect, care a promis în urmă cu un an de zile că va procesa Troiţa RSB şi va face apoi o machetă pentru a fi prezentată unui beneficiar din Hunedoara, pentru a fi apoi debitata cu tehnologia laser şi amplasată într-un spaţiul public în judeţul Hunedoara – n-a făcut-o nici până azi. Este foarte trist să constaţi că trăieşti într-un mediu atât de profan, încât nu se mai poate înalta nici măcar o Troiţă românească în această ţară. Înălţarea unei Troiţe, a unei Cruci de lumină, consacra ţinutul şi înseamnă într-un fel o nouă renaştere spirituală şi o reînnoire a Lumii. Văd, în schimb, din păcate, la „Casa Carol 53” din Bucureşti, unde Lucian este membru fondator, expuse tot felul de lucrări de arta modernă care au un caracter infernal, se înrudesc cu magia neagră, au un strigăt nemuzical, ba chiar m-am întristat de tot să văd expusă acolo, chiar la intrare, o „cruce păgână” plină de mortăciuni şi obscenităţi, parcă drept replică la ceea ce aş fi dorit să expun eu acolo. Aşa încât n-ar trebui să mă mai mire de ce Lucian nu mi-a făcut macheta Troiţei – RSB (Rezonator stelar de bioluminiscenţă solară), şi de ce lucrările mele de sculptură nu şi-au găsit locul, pentru a fi expuse şi ele la „Casa Carol 53” - Nod de cultură şi creaţie, unde am văzut pe net ca de un an de zile se perinda „lumea bună” a Bucureştiului. Căci bine spunea Paul Gauguin ca: „dacă artistul e bolnav, arta lui nu poate fi decât tot bolnavă”. Iată de ce există cultură pentru diavol şi cultură pentru bunul Dumnezeu. Adică, cultură pentru eonul Dracului şi cultură pentru începutul Eonului mesianic. Însă nimeni nu e condamnat azi să lucreze pentru unul dintre aceste entităţi. Fiecare caută creaţia care-i place, cultura care îi corespunde, după înclinarea care i-a dat viaţa. Dumnezeu nu condamna pe nimeni. Dumnezeu a dat omului „liberul arbitru”, teribilul privilegiu de a alege cultura vie sau cultura moartă. Adică o artă din familia sacrului sau „contracultura”.
   Iată ruptura!
   Adevărata artă are rolul de a identifica lumea sacră camuflată în profan şi lumea profana camuflată în sacru. Însă, este bine să fie scoase la lumina amândouă, deopotrivă, şi arta sacră şi arta profana, Or, dacă băiatul meu, arhitect, dar cu vocaţie în arta plastică şi cu un talent ieşit din comun, a ales în acest moment să identifice doar lumea profana camuflată în sacru, eu îi respect opţiunea lui în această „durată profana” şi aştept o reînnoire a „timpului sacru”, printr-o regenerare şi întoarcere la „timpul originar”.
    „Omul modern poate oricând uita ceea ce este fundamental, originar, şi anume că existenţa, forma şi beatitudinea nu sunt date de către ceea ce modernii (sau postmodernitatea) numesc „Natură” moartă, ci este o creaţie a Celorlalţi, adică a zeilor sau a „Fiinţelor semidivine”, ne spune Mircea Eliade în cartea sa „Sacru şi profan”.
   În concluzie, nu ştiu să promovez arta mea, nu ştiu să dezvolt o afacere de artă monumentala, sau să fac macar o producţie de serie mică şi să deschid o piaţă de artă în lumea civilizată, să intru în vizorul publicului sofisticat, ca sa pot continua creatia artistica. Dar nici nu gasesc in Romania un mecena, sa mă sprijine financiar, si cel mai trist lucru este ca nici măcar băieţii mei nu mai sunt interesati de arta mea. Sunt atât de sărac acum, incat nu am nici măcar 5000-10000 de euro, ca să torn în matriţe 5-10 sculpturi mai mari sau mai mici, să le expun apoi în galerii de artă în UE, unde să fie văzute şi cunoscute, şi intrate în circuitul valorilor de artă autentică, contemporana.
   În schimb, imi fac iluzii, pe criză asta mondială, şi îmi imaginez că odată va veni un timp cand voi putea continua creatia artistica, cand voi putea construi un Monument pentru Omenire. Acest monument va fi compus dintr-un triptic sculptural, alcătuit din „Coloana Femeia – îngerul melancoliei” de 64 de metri, amplasată pe un triunghi alb pe colţurile căruia vor fi cele trei „zeiţe-mume” ale pământului, iar acestea, împreună cu Coloana, înconjurate de două cercuri concentrice: primul, de foc, iar al doilea, de apă. Cercul de apa va avea o formă octogonala, având şi rolul de „Izvor al tămăduirii” şi de „Scăldătoare”, care, prin vibraţia apei asigurată de fluxul şi influxul energetic din din Coloana şi din „flăcările odice” din Cercul de foc, vor putea vindeca omenirea de toate bolile. Mai departe, aceste patru sculpturi, respectiv Coloana şi cele trei zeiţe-mume, vor fi amplasate pe un suport format din conturul hărţii României (care este aproape rotund) împrejurul căruia vor fi amplasate 12 sculpturi, printre care şi „Vânătorul stelelor” de 12 metri, care vor avea rolul de mediere energetică între cer şi pământ, dar şi de „pietre de hotar” între două lumi. Coloana de 64 de metri, ar avea 16 elemenţi-moduli de 3,60 metri elementul. Tripticul sculptural şi întreg complexul arhitectonic cu cele 16 sculpturi, ar fi împrejmuit apoi cu un gard confecţionat din 360 de elemenţi-moduli asemenea celor din Coloană. Întreg complexul arhitectonic acoperit apoi cu o construcţie octogonală, astfel: un dom central care se înalţă pe o bază octogonala formată din opt Coloane (toate formate din elemenţi-moduli ca acela din „Coloana soarelui de vis”. Octogonul central se va extinde printr-o capelă pătrată în fiecare din cele opt laturi. Capelele însăşi, formate din Coloane, vor fi perpendiculare pe trei „abside”, iar în centru cele opt Coloane vor susţine o Cupolă formată din „Steaua arzătoare cu opt raze”, care se înalţă deasupra Coloanei centrale. Un deosebit interes va constitui folosirea acestei „Stele” în octogonul central al planului de ansamblu, care va face legătura între Cupolă, cele opt Coloane care susţin Cupola şi cele 16 sculpturi amplasate în centru ei, jos. Acesta „Stea”, având funcţia de rezonator stelar de bioluminiscenţă solară, se va încărca energetic de la soare şi astfel poate să comunica telepatic prin rezonanţă cu cele două Coroane: Coroana de Sus („Keter”) şi Coroana de jos („Malchut”). Numai o astfel de construcţie transcedentală, ar mai putea întoarce pe Terra pe fiii şi pe fiicele Soarelui uriaş din Pleiade.
În conformitate cu planul de ansamblu al acestei construcţii transcedentale de forma octogonala, exteriorul ei, format din cele opt capele pătrate, vor fi articulate din abundenţă cu o succesiune neobişnuită de nişe şi „abside-intrări şi ieşiri”, cele dintâi conţinând, de asemenea, statui şi alte instrumente de comunicare telepatică, care vor avea rolul de a comunica ce zeii celor zece triburi atlante. Întreg complexul arhitectonic ar avea opt intrări, un dom central de 96 de metri înălţime, împrejmuit de cele opt capele pătrate, cu diametru de 64 de metri. După cum spun cărţile sfinte, au existat astfel de construcţii transcedentale înălţate în zece locuri în lume, pe vreme atlanţilor. Aceste construcţii erau denumite generatoare solare şi aveau puterea să capteze atâta energie solară încât să alimenteze cele zece Oraşe sacre ale atlanţilor, dar şi de a obţine revelaţii, provocând descinderea zeilor şi zeiţelor solare în astfel de statui special pregătite în acest scop. Astfel, omul de la zeu este în măsură să provoace coborârea fluxului divin asupra lui însuşi, devenind el însuşi un tron de energie solară peste care se aşează un alt tron cu Coroana regală.
   Îmi aduc aminte că Barbu Brezianu, înainte de a trece în eternitate, mi-a spus la telefon să fac tot posibilul să continui proiectul de templu al lui Brâncuşi. Spunea maestrul, în vârstă de 99 de ani, că „m-am apropiat mult, de ceea ce Brâncuşi a dorit să realizeze prin acest Templu, şi că este posibil să fac eu lucrul acesta.
PS: Transcriu mai jos un fragment din proiectul meu de Templu solar, denumit „Templul dragostei, al meditaţiei, al contemplării şi al eliberării” (TDMCE) – un templu pe care C. Brâncuşi a dorit mult să-l realizeze în Indor, în India, şi în România.
   Proiectul de Monument pentru Omenire – pentru Oraşul Sacru – Atlantisul – Oraşul Coroanelor din Terra Mirabilis, aşa cum l-am conceput şi l-am prezentat pe internet, încă din anul 1997, care a apărut, spontan, pe câteva site-uri pe internet:
* * *
   PS: Pentru a şti despre ce Prinţesă X este vorba, public această legendă mai jos:
Legenda: Prinţesa X = creştinism (MD-MM + cele trei Diana D3, respectiv Maica Domnului, Maria Magdalena, Diana-Luna-Hecate, Diana-Artemis-Bendis, Diana Sancta Potentisima) + islamism (F3 Fatima + cele 72 de Fecioare) + new age & satanism (Marea Zeiţă, înfăţişată adeseori sub aspectul teribil de regină a Morţilor + Lilith, Isis, Kali, Shakti, Eurynomes, Mnemosynes, Iele, Valkirii, etc.)

Niciun comentariu: