Scrisoare de intenţie



"Omenirea este un amestec ciudat de sori şi pietre de o varietate atât de infinită încât nu mai ştim unde un om încetează să mai fie piatra şi devine soare. Nu ştim nici măcar dacă sorii au fost creaţi pentru nevoia pietrelor de a fi încălzite sau pietrele pentru nevoia sorilor de a răspândi căldură. Ştim numai că, sori ori pietre, suntem cu toţii fără rost în lume de îndată ce rămânem unii fără ceilalţi." (Panait Istrate)

Stimată doamnă, stimate domnule, dragi prieteni,

O Zi bună să vă dea Dumnezeu, cer înalt şi idealuri pe măsura Cerului Cristalin!

ARTA-TRANSFORMĂRII este felul lui Dumnezeu de a se descoperii omului, în jocul Lui cu cerul şi cu oamenii, şi Primul Principiu din care s-au ivit în copilăria umanităţii cei trei eoni distincţi primordiali: Existenţa-Forma-Beatitudinea (PP-EFB). Aceasta este de altfel prima triadă, care poate fi transformată în următoarele triade: materie-energie-informaţie; creaţie-procreaţie-casă; sănătate-dragoste-bani. Căci acestea sunt cele trei fericiri. Şi în toate trei există Dumnezeu.
PUTEREA DE REZONANŢĂ a artei de a trăi şi a iubi nu poate dobândi viaţă publică fără susţinerea unor admirabili prieteni, care să-şi apropie darul lor într-o aspiraţie unică: aceea ca VALORILE UNIVERSALE ale religiei, artei şi ştiinţei româneşti şi europene să vibreze cu demnitate în lume, în armonie deplină cu OAMENII, Cerul Cristalin şi DUMNEZEU.
Simbolic, pentru a apăra VALORILE UMANE - IUBIREA, VISUL, ARTA, PACEA, LIBERTATEA, DREPTATEA şi ADEVĂRUL CREAŢIEI - vă solicit un sprijin financiar pentru a crea şi dezvolta o platformă online, site “TERRA MIRABILIS HABITAT – Comunitate autosustenabilă – PROCESSIO PER CONVERSIO – Ediţie Solară – Prietenii aurice şi proteice în artă şi ştiinţă”, în cadrul căreia să publicăm împreună la o Editură Virtuală o serie de articole şi cărţi cu tematica mai sus amintită, printre acestea cartea “semnal” – “Agonia Uniunii Europene – O sută de ani sub sabia psihotronică” (360 de pagini în trei volume ilustrate cu imagini din sculpturile lui CSM) Primul volum este deja publicat, începând cu 9 decembrie 2013, pe revista Confluenţe literare, în opt “Scrisori de tranziţie din Mileniul III către Prinţesa X”. Iar următoarele două volume urmează să le public, în coautorat, sau chiar cvadriautorat, semnate de mai mulţi colaboratori şi prieteni ai Artei-transformării PP-EFB.
Dacă am văzut că de şapte ani criza financiară mondială nu încetează, ba chiar se amplifică, ca la comunişti, în “cincinale”, am decis ca începând cu data de 19 februarie 2015 să trec pe blog contul meu în lei şi în valută.
La urma urmei, conştiinţa şi recunoaşterea valorilor sunt pietrele de temeile pentru fiecare familie, comunitate şi naţiune, fără de care omenirea nu poate supraveţui.
Vă mulţumesc pentru interesul acordat acestui proiect cultural european pe care sper să-l pot merita în întregime sau măcar într-o oarecare măsură.
Cu prietenie şi admiraţie, al dumneavoastră Constantin Sandu Milea
Tel: 0744994454

Cont curent la Banca Română de Dezvoltare BRD Grupe Societe Generale, pe numele Sandu-Milea Constantin: în lei: RO58BRDE080SV45322990800; şi euro în valută: RO16BRDE080SV36875130800

miercuri, 13 februarie 2013

Jurnal de Atelier I - Fragment din 144 de Scrisori de tranziţie din Mileniul III către Prinţesa X – Scrisoarea Nr.111. Un sculptor român din UE caută o femeie bogată care să-i devină mecena şi să-l moştenească.


                                    Foto: CMS
    Un sculptor român din UE a scris pe reţeaua de socializare Facebook, cerând sfaturi despre cum să găsească o femeie bogată care să-i devină mecena, să-l moştenească şi să-l susţină financiar în proiectele lui artistice până la trecerea lui la cele veşnice: deja acest caz a devenit distracţia Doamnelor de bine şi a Doamnelor în roz de pe Facebook. Dar partea cea mai tare e ceea ce i-a răspuns pe e-mail o Doamnă de bine.
                                                * * *
   Artistul: “Sunt artist-sculptor, făuritor de Coloane infinite, mă recomand Omul cu Coloana din Fortăreaţa Carpatică. Tastaţi doar numele meu: “Coloana Soarelui de vis “şi mă veţi găsi în prelungirea “Coloanei Femeia-îngerul melancoliei” , de pe axa pământului pe axa Cerului Cristalin...Cer care potrivit afirmaţiei lui Dante Alighieri din Divină Comediei se afla în cel de-al noulea cer, în chiar mintea divină...Mai concret, sunt printre puţinii care văd explozia lumii în tot ceea ce se naşte acum la confluenţa dintre plasmă solară şi plasma albastră a magnetismul biotopului nostru terestru...Am în proiect un templu solar – un “Templu al Dragostei, al Meditaţiei, al Contemplării şi al Eliberării” (TDMCE), în care vor fi amplasat 24 de sculpturi, printre care şi un “Rezonator Stelar de bioluminiscenţă solară”...Cu alte cuvinte, tai în spiritul materiei cu măsura proprie mele fiinţe...şi încă mai cred în Arta-transformarii Primului Principiu din care s-au ivit în copilăria umanităţii cei trei eoni distincţi, primordiali: existenţa, forma şi beatitudinea...Cred în Iubirea care există dinaintea Facerii Lumii...şi ştiu bine că arta adevărata este felul lui D-zeu de a se descoperii omului în jocul lui cu cerul şi cu dragostea care mişca soarele şi celelalte “Stele arzătoare cu opt raze” la care sculptez acum... bla-bla-bla!”. Şi mai departe, scrie artistul: “Sunt inteligent, talentat şi şarmant, încă  viril, dar rupt în coate şi de aceea fac o artă care face parte din familia sacrului camuflat în profan...Aş vrea să devin sclavul unei femei speciale...unei doamne cu Inima Caldă, nobilă şi bogată, cu lumină şi căldură proprie dacă se poate, care să mă primească sub acoperişul casei ei...Eu, bunăoară, să continui cercetarea privată în arta formelor sculpturale şi, bineînţeles, să muncesc ca un sclav în grădina doamnei, pe care o voi înfrumuseţa cu sute de statui, iar nobilă doamnă să devină mecena al artei mele...o adevărată regina coeli care la nevoie să-mi poruncească (în paranteză, fie-mi îngăduit să spun că regina coeli este, pentru mine, o stea mântuitoare care mijloceşte în folosul umanităţii...).
   Există cineva pe reţeaua asta de socializare Facebook, vreo nobilă doamnă care să vrea să devină mecena pentru un sculptor făuritor de Coloane luminoase? Sau soţii de milionari care pot să-mi dea un sfat în sensul dorit? Am intrat deja în corespondenţă cu câteva dive bogate (de exemplu cu Mihaela R, care mi-au scris că este doar interesată să-i donez sculpturi pentru licitaţiile ei de caritate; altele, pur şi simplu câteva doamne mai în etate, mi-au scris că sunt interesate doar să mă cumpere şi să mă închirieze pe mine ca bărbat, ocazional, pentru colecţia lor de “trofee de lux”.
  PS: Recent, am aflat de un sculptor (AC), care face sculptură ca şi mine şi este influenţat de opera lui Constantin Brâncuşi, dar care nu ştiu cum naiba face că vinde sculpturi elitei mondiale cu sute de milioane de euro, şi care nu e atât de talentat ca mine, ca să nu mai zic că nici măcar nu vede explozia lumii în tot ceea ce se naşte acum. De aceea, mă tot întreb şi eu, aşa, ca prostu’: prin ce reţea vinde AC sculpturi cu milioane de euro şi ce a făcut AC ca să merite acest lucru şi de ce eu nu reuşesc? Cum pot să ajung şi eu la performanţa lui financiară? Acum, nu după ce voi muri.
                                                * * *
   Dar iată ce mi-a scris într-o zi o Doamnă de bine, bogată, prea blondă şi prea bine coafata, însă nu suficient de “paranormală” pentru a finaliza tranzacţie cu mine.
  Doamnă de Bine: “Stimate domnule artist, am citit e-mail-ul d-voastră cu mult interes, m-am gândit profund la cazul d-voastră de conştiinţă artistică şi am dat imediat dispoziţie la secretara mea să elaboreze şi să vă trimită imediat un proiect cultural standar în acest sens. (I-am răspuns prin e-mail doamnei că nici măcar nu mai trebuie elaborat proiectul, că am conceput eu deja un proiect cultural universal sub denumirea de “EXISTENŢA – FORMA – BEATITUDINE”, şi că îl trimit negreşit la domnia sa pentru analiza, să-l implementeze în sensul dorit de standardul ei). Vă asigur, mi-a răspuns imediat doamnă, că nu vă fac să pierdeţi timpul cu mine, deoarece câştig sute de milioane de euro pe an numai din tranzacţii cu active de stat, şi din astfel de proiecte culturale standard, de care mă ocup de ani de zile în cercul meu de afaceri şi de prieteni. Ca să nu mai vorbesc, mai scrie doamnă, că pe valurilea astea de criză mondială, lucrez intens la o corporaţie internaţională pentru Guvernul Mondial, unde pur şi simplu am ajuns un fel de Vânzătoare de corăbii: vând şi cumpăr acum corăbii şi ţări de pe cinci continente, pentru următoarele cinci valuri de criză. Vă rog să mă credeţi că, efectiv, nu mai am timp acum nici măcar să înot în piscina mea personală (care mai nou a devenit acum ganflabilă şi o iau cu mine ori pe unde zbor peste mări şi ţări) la câte oferte şi active de stat am eu acum pe biroul meu, mă doare capul şi drept să spun o relaţie cu un artist romantic şi întârziat ca d-voastră chiar mi-ar prinde bine...Dar, ca să clarificat acest lucru, domnule artist, consider faptele d-voastră de artă în următorul mod: Ceea ce d-voastră oferiţi în artă, văzută din perspectiva unei femei speciale ca mine, pe care o căutaţi, e pur şi simplu o afacere proastă pentru mine. Şi acest lucru din următoarele motive: Lăsând la o parte oferta de artă frumoasă din familia sacrului...bla-bla-bla, ceea ce d-voastră oferiţi pentru mine e o negociere foarte simplă.
   D-voastră îmi scrieţi că oferiţi o creaţie artistică de idei, reprezentată prin frumuseţea şi calitatea unor obiecte de artă sculpturală de valoare, fizică, iar eu, stimate domnule artist, vă ofer banii mei, lichizi, înţelegeţi? Banii mei, obţinuţi din tranzacţii de proprietăţi şi active de stat. Aşadar, propunerea d-voastră pentru mine este foarte clară, dar există o mică problemă. În mod sigur creaţia d-voastră de artă se va diminua puţin câte puţin şi într-o zi va dispare definitiv din istorie odată cu suveranitatea poporului de care încă mai aparţineţi, în timp ce e foarte probabil să crească progresiv contul meu din bancă (BM) şi din FMI, din corăbiile şi ţările pe care le tranzacţionez, din activele de stat pe care le vând şi din proiectele culturale standard pe care le coordonez acum.
   Mai concret, în termeni economici d-voastră sunteţi un intelect-activ care suferă de deprecierea artei prin pierderea suveranităţii ţării în care locuiţi, în timp ce eu sunt o divă activa de stat care produce dividende, din ţările pe care le tranzacţionez pe piaţa mondială, din miile de activele de stat pe care le vând, şi din proiectele culturale standar pe care le coordonez, în calitatea mea de mandatară în UE. D-voastră nu numai că suferiţi o depreciere a artei din cauza pierderii suveranităţii ţării în care locuiţi, dar aceasta se întâmplă tocmai prin distrugerea valorilor culturale a ţării d-voastră, în baza  unui program bine stabilit, de genocid economic şi cultural, la nivel social-planetar.
   Să vă explic mai bine: Azi arta d-voastră valorează acum exact cât valoraţi d-voastră ca om fără bani. Or, un om fără bani, peste tot în lume, e mai puţin decât nimic acum. E adevărat că sunteţi un bărbat şarmant, dar ăsta poate să mai dureze 5-10 ani, cât vă storc eu de talent şi vă usuc tot intelectul-activ din cap. Şi, într-o zi, când veţi observa chipul d-voastră în oglindă vă veţi da seama că arătaţi ca un castravete murat. Acest lucru, în termeni de piaţă economică înseamnă că 5-10 ani veţi fi bine cotat de mine că prezenţă de bărbat la curtea mea (sau, mă rog, în casa mea de la ţară) în epoca ideală, aşa cum e aceasta de criza mondială, să fiţi bine vândut ca bărbat, dar nici într-un caz cumpărat de mine. Ca să mă înţelegeţi mai bine, voi utiliza un limbaj wall street, vă spun că cine vă posedă pe d-voastră azi ca bărbat trebuie să vă pun exact în poziţia de comerţ cu “carne vie “şi nu (cumpără-i artă şi ţine-l), cum se pare că sugeraţi d-voastră că vreţi să deveniţi sclav la curte unei regine coeli...bla-bla-bla!
   Aşadar, în termeni comerciali, mezalianţa cu mine, sau mă rog, mecenatul pe care-l cereţi nu e o afacere bună pe termen mediu său lung pentru mine. În schimb, închirierea d-voastră ca persoană fizică în baza unui contract de căsătorie mixtă, pe o anumită perioadă de timp poate fi din punct de vedere economic o afacere înţeleaptă şi aşi putea să o iau în calcul...Am putea să avem o relaţie de probă pentru o anumită perioadă de timp...şi poate să vă iau chiar în custodie. Iar dacă mă gândesc bine şi ca să mă asigur că sunteţi şi viril nu numai şarmant, eu, potenţială stăpână şi viitoare moştenitoare care mă gândesc serios să vă închiriez în postura de sclav, cer ceea ce este corect: să facem mai întâi un test de probă. Şi dacă dragostea d-voastră se confirmă voi încheia o convenţie civilă în sensul dorit, pe care o voi respecta cât îmi va place şi pe care d-voastră o veţi respecta cât îmi va place mie..
   Vă rog să stabiliţi dată şi ora, ca să trimit secretara mea să vă ia cu maşina şi să vă aducă în ashramul meu pentru proba de contact.
   Cu stimă, Moştenitoarea D-voastră, ES!
                                                       * * *
   Pentru a şti de la început despre ce Prinţesă X este vorba, public această legendă mai jos.
   Legenda: Prinţesa X = creştinism (MD-MM + cele trei Diana D3, respectiv Maica Domnului, Maria Magdalena, Diana-Luna-Hecate, Diana-Artemis-Bendis şi Diana Sancta Potentisima) + islamism (F3 Fatima + cele 72 de Fecioare) + new age & satanism (Marea Zeiţă,  înfăţişată adeseori sub aspectul teribil de regină a Morţilor + Lilith, Isis, Kali, Shakti, Eurynome, Mnemosyne, Iele, Valkirii, etc.)
                                


Un comentariu:

Nicolette Orghhidan spunea...

Foarte bun articolul, fina ironie dă un plus de autenticitate, o interpretarepersonală a gândurilor care iată, sunt exteriorizate într-un mod aparte. Macenatul a fost deosbit de benefic într-o anumită perioadă istorică a artei și culturii; acum totul tinde spre kitsch, snobism. Bine prinse aceste aspecte în articolul d-voastră, felicitări!